CNADNR

1. Codul si Titlul Proiectiilui: "Constructia autostrazii Arad - Timisoara (inclusiv variant de ocolire Arad)"

Cod proiect: POST/2010/1/1/003 Cod SMIS: 7574

2. Beneficiarul:

Denumire: COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE DIN ROMANIA S.A.

Adresa: Bdul. Dinicu Golescu nr.38. sector 1, Bucuresti, 010873

Persoana responsabila: Numele si prenumele: Liviu COSTACHE

Functia: Director General

Telefon: +4021 264 3200

Fax: +4021 312 0984

Posta electronica: office@andnet.ro

3. Structura de implementare:

Echipa de proiect din cadrul CNADNR SA numita prin decizia directorului general nr. 96/09.03.2010 a lost inlocuita prin decizia nr. 917 din 22.11.2010.

4. Localizarea proiectului:

Judeml : Arad Judejul : Timis

Autostrada Arad - Timisoara este parte integranta a Axei Prioritare TENT 7 Ramura nordica. definite pe teritoriul tarii noastre de la Nadlac pana la Constanta.

Desfasurarea acestui tronson de autostrada este in vestul tarii, in zona Banatului, derulandu-se pe teritoriile administrative ale Judetelor Arad si Timis si avand o lungime totala de 44.5 Km.

Regiunea Vest are o suprafata de 32.034 Km2 (13,4 % din suprafaja tarii) si este compusa din 42 orase (din care 12 municipii) si 276 comune (318 unitati administrate teritoriale), grupate in patru judete: Arad. Caras-Severin, Hunedoara si Timis.

Principalele localitati pe langa care trece traseul acestui tronson sunt: Timisoara si Arad. Polul economic Arad - Timisoara are ca vecini principali Budapesta si Belgradul la o distanta de 200-250 km iar urmatorul pol economic la est este Bucurestiul la o distanta de peste 500 km.

Varianta ocolitoare a orasului Arad incepe de la DN7, imediat in exteriorul zonei industrial, la vest de aceasta si in apropierea intersecfiei centurii de nord-est a Aradului. Traseul se desfasoara de la DN7 catre sud, traversand calea ferata Arad — Nadlac, dupa care, ocolind o meandra a Muresului Mort, se orienteaza catre est. In continuare, traseul trece pe la nord de aeroportul Arad. la aproximativ 1Km de acesta, virand catre sud, la est de aeroport. In aceasta zona se va dezvolta un nod rutier care are functia de a asigura legaturile rapide dinspre aeroport si zona de vest a Aradului. Nodul rutier se va amenaja cu un pasaj care va supratraversa autostrada si care va asigura relatii fara conflict intre bretelele nodurilor, aflandu-se la kilometrul 5+800. Acest nod este de tip trompeta adaptat la condifiile locale, astfel incat sa nu fie afectata statia de epurare din zona. Bretelele nodului rutier vor fi colectate intr-un drum de acces care va forma la actuala intersectie de acces catre aeroport, o intersecfie giratorie. Dupa aceea, traseul va traversa denivelat accesul existent catre aeroport, un drum cu patru benzi de circulate, capatul vestic al cimitirului “Pomenirea", mergand la limita acestuia fara sa-l afecteze, capatul estic al poligonului militar si baltile existente in apropierea acestuia. Traseul autostrazii va capata, apoi, o traiectorie sudica, trecand printre cartierul de locuinte al Aradului si statia de pompare de la marginea raului Mures. Se va traversa apoi Muresul cu un pod, zona agricola de la sudul raului, drumul judetean DJ682. In aceasta zona exista un PUZ, numit „PUZ-ul Zadareni", amenajare urbanistica care prevede in partea estica un ansamblu rezidential, incluzand si spitalul judetean si in partea vestica, o zona industriala cu un aport viitor de trafic greu si in special TIR-uri de transport marfa. Din acest motiv, municipalitatea Aradului a solicitat un viitor nod rutier, in vederea asigurarii unui tranzit rapid al TIR-urilor catre aeroporturi si pe directia Coridorului IV paneuropean. Dupa intersectia cu DJ682, traseul se va orienta catre est, printr-o curba larga, intersectand drumul national DN69, la aproximativ 1 kilometru de Arad, unde va forma un alt nod rutier.

Tronsonul de autostrada Arad – Timisoara, incepe la nodul rutier pe care autostrada il formeaza cu DN69, are un traseu relativ catre est, traverseaza calea ferata Arad – Timisoara, traveseaza magistrala electrica existenta, dupa care printr-o curba larga, se orienteaza catre sud, spre Municipiul Timisoara. Traseul autostrazii va trece in continuare, printre localitafile Sagu si Cruceni, intersectand DJ 682G la aproximativ un kilometru si jumatate de localitatea Cruceni. In continuare, traseul se desfasoara catre sud, intr-o zona agricola, intersectand drumul DC 49 Vinga - Seceani si apoi DJ 693 Ortisoara - Seceani la cca. 2km de localitatea Seceani. La nord de acesta intersectie se afla delimitarea administrativa a judetelor Arad si Timis. Traseul autostrazii isi continua drumul catre sud, trecand la vest de localitatea Murani si intersectand DC56 Comesti - Murani. La nord de localitatea Certeaz, la aproximativ patru kilometri de aceasta, traseul autostrazii formeaza o curba larga, capatand directia sud-est si intersectand DJ691 Timisoara – Lipova, intersectie unde se va forma primul nod rutier care va deservi accesul pe autostrada din directia Timisoara.

5. Descriere

Prezentul proiect de constructie este propus spre finantare in cadrul Axei Priorilare 1 "Modernizarea si dezvoltarea axelor prioritare TEN-T in scopul dezvoltarii unui sistem durabil de transport si integrarii acestuia in retelele de transport ale UE", domeniul major de interventie 1.1 "Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii rutiere nationale de a lungul axei prioritare TEN-T 7".

Obiectivele acestui domeniu major de interventie sunt urmatoarele:

• Finantarea pregatirii proiectelor de investitii in infrastructura rutiera nationala, in cadrul Axei TEN-T 7;

• Finantarea lucrarilor de investitii pentru modernizarea drumurilor nationale, constructia de variante ocolitoare si/sau autostrazi si drumuri expres situate in cadrul Axei TEN-T 7, precum si a supervizarii acestora.

6. Obiectivele proiectului

Obiectivul principal al proiectului consta in proiectarea, supervizarea si constructia a 44.50 km de autostrada (2x2) intre municipiile Arad si Timisoara, din care 12.25 km - varianta de ocolire a municipiului Arad si 32.25 km - tronsonul de autostrada Arad - Timisoara.

Prin realizarea proiectului se urmareste atingerea urmatoarelor obiective:

- Asigurarea unei cai de comunicatie moderne intre cele 2 municipii: Arad si Timisoara si cresterea capacitatii de trafic, in principal prin devierea traficului de tranzit catre o autostrada (2x2) de la drumul national existent (1x1),

- Reducerea numarului de accidente prin crearea unui sistem de transport rutier mai sigur comparativ cu situatia infrastructurii rutiere existente care asigura legatura intre Arad si Timisoara (drumul national 69),

- Reducerea timpului de deplasare intre cele 2 localitati, prin crearea unui sistem care permite o crestere a vitezei medii de deplasare de la 78 km / ora la 120 km / ora,

- Reducerea impactului asupra mediului, in special prin reducerea poluarii in localitatile care sunt in prezent traversate de infrastructura rutiera existenta.

Prin atingerea acestor obiective, proiectul va contribui la atingerea obiectivului global al POS Transport, respectiv promovarea unui sistem de transport durabil in Romania, care va facilita transportul in conditii de siguranta, rapiditate si eficienta, pentru persoane si marfuri la standarde europene.